Новини за датою

Логін
 
Пароль
Реєстрація

  Оголошення

05.01.2016 12:33
Затверджено графік прийому громадян керівництвом обласної ради


    Розпорядженням голови обласної ради затверджено графік прийому громадян керівництвом обласної ради. Голова обласної ради Мунтян Іван Миколайович прийматиме громадян кожен перший понеділок місяця з 15 до 18 години. Перший заступник голови облради Маковецька Інга Степанівна проводитиме прийом громадян у другий понеділок місяця з 15 до 18 години, а заступник голови облради Мельничук Віталій Кузьмич – третій понеділок місяця у цей же час.
 

  Карта сайту

карта сайту

  Корисні посилання

інші посилання...
Прес-центр >  Діяльність органів місцевого самоврядування >  ВАЛЕНТИН МАНІЛІЧ: ПРЕДСТАВНИЦЬКА ВЛАДА БУКОВИНИ НА ПРАВИЛЬНОМУ ШЛЯХУ!

Прес-центр

Новини

22.07.2011 09:54

ВАЛЕНТИН МАНІЛІЧ: ПРЕДСТАВНИЦЬКА ВЛАДА БУКОВИНИ НА ПРАВИЛЬНОМУ ШЛЯХУ!  |  Діяльність органів місцевого самоврядування

Тема новини: Назва теми

Заступник голови Чернівецької обласної ради Валентин Михайлович МАНІЛІЧ народився та виріс в Чернівцях. По закінченні Чернівецького будівельного технікуму отримав фах техніка - будівельника. По завершенні строкової служби у лавах Збройних Сил вступив до Чернівецького державного університету ім.Ю.Федьковича, де опанував професію економіста. Пройшов шлях від робітника одного з чернівецьких промислових підприємств до начальника Головного управління Держкомзему у Чернівецькій області.

Депутат Чернівецької обласної ради V-VI-го скликань. У листопаді 2010 року обраний заступником голови Чернівецької обласної ради. Посадова особа місцевого самоврядування четвертого рангу. Одружений, має двох доньок.

Напередодні літніх депутатських вакацій Валентин Михайлович відповів на низку запитань кореспондента «Свободи слова».

 

   

- Валентине Михайловичу, минуло вісім місяців від дня проведення першої сесії Чернівецької обласної ради 6-го скликання. Якими, на Вашу думку, є перші здобутки чинного парламенту Буковинського краю?

- Вважаю, що стартовий етап роботи обласної ради нинішнього скликання був загалом вдалим. Оперативно, чітко та прозоро депутати обрали керівництво, затвердили регламент обласної ради, сформували постійні комісії, депутатські фракції та колегію. Одними з перших в Україні ми затвердили обласний бюджет, прийняли Програму соціально-економічного розвитку області на 2011 рік, ухвалили низку інших життєво важливих для життєдіяльності буковинської громади програм регіонального розвитку.

Постійні комісії обласної ради здійснюють систематичний моніторинг виконання вже діючих обласних (комплексних) програм, на сесіях регулярно слухаються звіти про хід реалізації раніше прийнятих рішень крайового парламенту. До честі моїх колег-депутатів, які відповідально ставляться до виконання своїх повноважень, їхні політичні амбіції не змогли взяти верх над здоровим глуздом та зобов’язаннями перед виборцями.

 

- Але ж події останніх днів, гучні заяви з боку опозиційних політичних сил та перебіг позачергової 6-ї сесії обласної ради, яка, по суті, так і не відбулась, свідчать про початок нової фази в її роботі, чи не так?

- Я не став би надавати цим подіям якогось фатального значення. До того ж, згідно з регламентом, сесія обласної ради - це не тільки її пленарне засідання, але й засідання постійних депутатських комісій. Такі засідання відбулись і напередодні 6-ї сесії. У свою чергу, постійним комісіям передувало засідання колегії обласної ради, яка, власне, і рекомендувала провести позачергову сесію. Зауважу, що під час цих  заходів представники опозиції чомусь не скористалися правом висловити свої заперечення щодо правомочності скликання сесії. Причини такої дивної позиції для мене є цілком очевидними: на тлі численних суперечок та конфліктів, що невипадково розгорілися нині в обласних та місцевих радах низки регіонів України, та конструктивна атмосфера, що впродовж останніх років панує в стінах буковинського парламенту, явно не до смаку окремим лідерам так званої опозиції. Звідси, напевно, і відповідні вказівки «згори» місцевим виконавцям – за будь-яку ціну дестабілізувати ситуацію в регіоні, надати їй ознак некерованості.

    Переконаний: ці нешляхетні плани не мають жодних шансів на успіх. Буковинці просто не допустять такого розвитку подій. Прикро тільки, що окремі колеги-депутати «від опозиції», більшість з яких я давно знаю і глибоко поважаю, цього разу чомусь не змогли або не схотіли дати собі ради і пішли на поводу у амбіцій своїх керманичів. Як-бо інакше можна пояснити їхню фактичну відмову додатково виділити 300 тисяч гривень на літнє оздоровлення буковинських дітей? Чим завинили перед «опозиціонерами» мешканці сіл Молодія та Кам’яна, які десятиліттями чекали на нові, облаштовані навчальні заклади, які тепер не в змозі вчасно отримати кошти, вкрай необхідні для придбання шкільного обладнання та м’якого інвентаря?

Про яку перемогу, кого і над ким можуть галасувати ці добродії, якщо фактично з їхньої вини недоотримають 7,5 млн. грн. належних їм виплат працівники бюджетної сфери, не мають можливості вчасно оздоровитися ветерани війни, «афганці», інші «пільговики»? Кому мають дякувати за таку депутатську «турботу» малозабезпечені пацієнти лікувальних закладів, немічні підопічні Чернівецького геріатричного пансіонату, Нижньо-Станівецького психоневрологічного будинку-інтернату, інших закладів системи соціального захисту населення? Усі ці запитання видаються мені риторичними, позаяк саме з вини таких горе-переможців прийняття рішення щодо збільшення видаткової частини обласного бюджету на суму 20 мільйонів гривень наразі провалене. Надто відчутною виявилась для жителів нашого краю така от «принциповість» тих, хто гордовито іменує себе народними обранцями від опозиції.  

- У чому вбачаєте вихід із ситуації, що склалася навколо нереалізованих наразі змін до бюджету області?

- Вихід один – знову скликати позачергову сесію і відновити, так би мовити, природний хід речей. Маю надію, що наші сьогоднішні опоненти, незважаючи на липневу спеку, зрештою охолонуть і надалі керуватимуться у своїх діях винятково здоровим глуздом і власним сумлінням.

- На адресу депутатської більшості в обласній раді з боку опозиціонерів та окремих регіональних ЗМІ лунають закиди щодо відсутності бажання обрати нового голову обласної ради. Наскільки обґрунтованими є подібні звинувачення?

- Питання обрання нового керівника обласної представницької влади є непростим з багатьох причин і водночас надто відповідальним. Передчасна смерть колишнього голови обласної ради Василя Ананійовича Ватаманюка стала непоправною втратою для всього місцевого самоврядування області. Знайти рівнозначну заміну цій загальновідомій, шанованій усіма людині – завдання не з легких. Переконаний, що незабаром буковинський парламент обере свого керманича. Але я також напевне знаю, що це станеться в результаті свідомого волевиявлення депутатів, а не у підсумку якихось політичних торгів, на які дехто марно сподівається. Ми не повинні допустити ситуації, за якої посада голови обласної ради стане розмінною монетою у якихось сумнівних оборудках. На переконливих фактах, що мали місце у деяких інших регіонах України, маємо переконати себе: такий шлях - це шлях у безвихідь.

- Нещодавно у Чернівецькій міській раді відбулись суттєві кадрові пертурбації. Яким бачить розвиток подій в обласному центрі Валентин Маніліч – посадова особа місцевого самоврядування і корінний чернівчанин? 

- Як чернівчанин і депутат, якому не байдужа доля рідного міста, вважаю, що в Чернівцях наразі відбувається переформатування міської влади, необхідність в якому назріла давно. Працюючи у складі виконкому Чернівецької міської  ради, маю нагоду переконатися у цьому наочно. Що ж до перспектив таких перетворень, то все залежить від ефективності роботи нової владної команди і, звичайно ж, від доброї волі самих чернівчан.

- А від чого залежить доля Чернівецького аеропорту? Чи отримає він знову статус міжнародного?

- Як раз це запитання, на мій погляд, слід адресувати насамперед колишньому керівництву міста. На жаль, вимоги  договору про передачу єдиного майнового комплексу  комунального підприємства “Міжнародний аеропорт “Чернівці” на баланс Чернівецької міської ради не виконані до сьогоднішнього дня. Це було встановлено, зокрема, у звіті спеціальної тимчасової контрольної комісії обласної ради. Рішенням Чернівецької обласної ради від 9 червня 2011 року Чернівецькій міській раді рекомендовано виконати рішення 27-ї сесії Чернівецької обласної ради, яким передбачено необхідність першочергового фінансування ремонту злітно-посадкової смуги, навігаційного та освітлювального обладнання аеропорту за рахунок вивільнених коштів бюджету м.Чернівців в разі отримання грошових надходжень з Державного бюджету України на погашення боргових зобов’язань. Поза сумнівом, обласна влада надаватиме місту всю необхідну допомогу у цій важливій справі, адже міжнародний аеропорт має стати не тільки візитною карткою Чернівців, але й повітряною брамою, яка відкриє Буковину для гостей, туристів та інвесторів звідусіль.

- Валентине Михайловичу, на теренах Буковинського краю ви маєте незаперечний авторитет кваліфікованого та досвідченого фахівця у царині містобудування та земельно-майнових відносин. Якою ви бачите роль органів місцевого самоврядування у спільній праці щодо наведення порядку у цій галузі?

- Названа Вами сфера насправді є одною з найбільш проблемних. І справа тут не тільки у численних законодавчих прогалинах та протиріччях, яких наразі є безліч. Річ у відсутності збалансованої системи ефективної підтримки та контролю з боку держави. Досить навести такий приклад: з 11-ти районних підрозділів Держкомзему тільки три наразі мають повноважних керівників. Решту немає можливості призначити через реорганізацію відомства, яка надмірно затягнулася. Не дивно, що більшість населених пунктів не має сучасних генеральних планів та чітко визначених меж займаних ними територій. Не кращою є й ситуація з оформленням державних актів на право власності  на землю, розмежуванням земель різних форм власності, таке інше. Вихід з цієї ситуації вбачаю у розширенні повноважень місцевих рад в частині спрямування наявних фінансових ресурсів на впорядкування земельно-майнових проблем.

- Де ж винайти потрібні ресурси за умов, коли значна частина територіальних громад мають статус дотаційних?

- Такі резерви є. Вбачаю їх насамперед у розширенні наявної податкової бази, розвитку малого бізнесу на селі, виведення з тіні не охоплених місцевими податками та зборами підприємств. Таких в області є чимало, і ми над цим працюємо. Зокрема, рішенням V сесії Чернівецької обласної ради від 09.06.2011 р. розглянуто інформацію тимчасової контрольної комісії з вивчення питання дотримання нафтовидобувним управлінням „Надвірнанафтогаз” ВАТ „Укрнафта” законності видобутку та обліку обсягів нафти на Лопушнянському родовищі. Попри безліч інших порушень комісія встановила, що за різними договорами „Надвірнанафтогаз” заборгувало органам державної влади та місцевого самоврядування Вижницького району понад 5 млн. 700 тис. грн. Цих грошей цілком вистачило б і на містобудівну документацію, і на благоустрій, і на соціальні потреби. Подібних прикладів чимало,й широке поле для відповідної діяльності владних, самоврядних та контролюючих структур є нині чи не в кожному районі області. Справа лише за цілеспрямованою політичною волею, активною громадянською ініціативою і широкою підтримкою з боку ЗМІ та неурядових організацій. Тільки тоді ми досягнемо такого жаданого успіху на шляху до фінансово-економічної самодостатності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернівецької області і Буковинського краю загалом.

За розмову подякував Роман Данильчук

                                                                          

  • Джерело: Прес-служба обласної ради

  Теми новин

Розробник - 
IMENA.ua